Samen op weg
naar beter onderwijs
Oh ja... en stoppen met vergelijken.
De kundige mens
- Nieuwsgierig
Heeft een intrinsieke motivatie om nieuwe dingen te ontdekken en te leren - Openheid
Staat open voor nieuwe ervaringen, perspectieven en ideeën - Kritisch denken
Is essentieel voor effectief leren, omdat het mensen in staat stelt om informatie te begrijpen en toe te passen op verschillende situaties. - Doorzettingsvermogen
Heeft doorzettingsvermogen en laat zich niet ontmoedigen door uitdagingen of tegenslagen. - Zelfreflectie
Is in staat om kritisch naar zichzelf te kijken, hun eigen sterke punten en zwakke punten te identificeren en te werken aan zelfverbetering.
Wat zien wij gebeuren?
Hedendaags.
Onze scholen leren kinderen vooral veel theorie. Ze moeten goede cijfers halen op toetsen en een diploma halen.
Dat is belangrijk, maar er is minder aandacht voor andere belangrijke dingen.
Zo leren kinderen minder over hoe
ze problemen zelf kunnen oplossen, hoe ze goed met andere mensen kunnen omgaan en hoe ze creatief kunnen denken.
Maar dit zijn juist de vaardigheden die in de toekomst steeds belangrijker worden op het werk.
Weet u het nog?
Wat is de persoonsvorm?
Wat zien wij gebeuren?
Maak onderwijs iets waardevoller
-
Leren is niet alleen onthouden
Het werkgeheugen van de mens is maar beperkt. -
Ontdekken wat je nodig hebt
In elke situatie kunnen ontdekken wat je nodig hebt is het ultieme doel. -
Focus op vaardigheden
In het dagelijks leven vertrouwen we allemaal op onze vaardigheden.
Wat zien wij gebeuren?
Wat hebben kinderen nodig?
-
Leren op eigen tempo
Handig als je je eigen gang kunt gaan en nergens op hoeft te wachten. -
Hulp van ons
Samen werken aan groei, dat werkt altijd en voor iedereen. -
Een bijpassende werkwijze
Zonder informatie, planning, afstemming en overleg is alles moeilijker.
Wat hebben kinderen nodig? (1/3)
Leren op eigen tempo
Wat hebben kinderen nodig? (1/3)
Leren op eigen tempo
Om te leren op eigen tempo moet je als school een aantal dingen erg goed doen om dit aan te kunnen bieden.
-
Inzicht en coaching
Je moet op individueel niveau weten wat er speelt en hoe je de voortgang van een leerling kan ondersteunen. -
Keuze vrijheid
Je kunt niet op je eigen tempo werken als je niet zelf bepaalt wat je volgende stappen zijn. -
Coordinatie en planning
Wij helpen onze leerlingen door het programma navigeren met behulp van inzicht in de route.
Wat hebben kinderen nodig? (2/3)
Hulp van ons
Wat hebben kinderen nodig? (2/3)
Hulp van ons
Om te leren op eigen tempo moet je als school een aantal dingen erg goed doen om dit aan te kunnen bieden.
-
Persoonlijke begeleiding
Gepersonaliseerd leren op eigen tempo kan echt niet zonder persoonlijke begeleiding. -
Verantwoordelijkheid geven
Leerlingen moeten zelf de verantwoording dragen voor hun ontwikkeling. -
Waardering voor houding en werk
Wij zullen kinderen altijd op een juiste manier waarderen voor hun werk en houding.
Wat hebben kinderen nodig? (3/3)
Een bijpassende werkwijze
Wat hebben kinderen nodig? (3/3)
Een bijpassende werkwijze
Om te leren op eigen tempo moet je als school een aantal dingen erg goed doen om dit aan te kunnen bieden.
-
Kerndoelen als basis
Wat we onze leerlingen leren komt rechtstreeks uit de doelen die de onderwijs wetgeving voorschrijft. -
Online leerprogramma
Dit programma stelt ons in staat gepersonaliseerd leren aan te bieden. Zonder = onmogelijk. -
Projectonderwijs met IPC
Op basis van deze methode bieden wij onze leerlingen project onderwijs aan. -
IEP Toets
Om te zien waar onze leerlingen staan doen we 1 keer per half jaar deze toets. -
Leerlingvolgsysteem
Onze leerkrachten volgen alles van onze leerlingen middels deze app.
Informatie en inzicht
is voor ons de basis!
Dit is de enige manier waarop wij uw kind dit onderwijs kunnen bieden.
Hoe helpen we kinderen?
Wie kunnen we vandaag helpen?
Leerkrachten kijken elke dag naar aandachtspunten die gevonden zijn.
Hoe helpen we kinderen?
Wie heeft wat geleerd?
We hebben altijd inzicht in de leerwinst van onze leerlingen.
Hoe helpen we kinderen?
Wie bevind zich waar?
We hebben altijd inzicht in waar een leerling in het totale programma zit.
Nog vragen?
https://hoi.pippeloi.nl
info@hoipippeloi.nl